/widgets.js";var sz=d.getElementsByTagName(s)[0];sz.parentNode.insertBefore(z,sz)}(document,"script","zb-embed-code"));

15 minuten wellness per dag voor een rustiger hoofd

Door 28 oktober 2018 Blog, Workshop
Key2Change Beverwijk 15 minuten wellness per dag voor een rustiger hoofd

Onderstaande blog is geschreven voor goedetengezondleven.nl!

Klik door op deze link en kom op een website vol goede tips om goed te eten en gezond te leven.

Ben jij ook altijd aan het rennen, hollen en vliegen?

Stil ‘staan’ dat doe je in bed wel. Alhoewel, dan lig je wel stil, maar dan staat je hoofd toch nog aan. Dan heb je namelijk de tijd om je to-do lijstje van morgen door te nemen. Welke taken zijn vandaag niet gelukt en moet je er morgen extra bij pakken? Wat bedoelde die collega eigenlijk met die ene opmerking? Morgen maar een tandje harder werken. Oh ja, ook niet vergeten om morgenochtend langs de supermarkt te rijden anders hebben de kinderen geen vers fruit voor hun schoolhapje. En opa even herinneren dat hij de kinderen uit school haalt. Hè lekker, eindelijk op bed, eindelijk rust…

Komt dit bekend voor? Dat de hectische dag voorbij is, maar je hoofd dan begint met alles te verwerken? Toch jammer, want slaap kan je in zo’n druk leven best goed gebruiken!

Laten we onszelf voortaan iedere dag 15 minuten wellness cadeau doen. Tussen al dat rennen, hollen en vliegen drukken we even de pauzeknop in. Het lijkt misschien onmogelijk om dit in te regelen, maar het is veel makkelijker dan je denkt. Het hoeven niet 15 minuten achter elkaar te zijn en je hoeft het ook niet op de eerste dag meteen goed te doen. Geef het de tijd om wat vaker ‘uit’ te staan en op een gegeven moment kan je niet meer zonder.

Om het je wat makkelijker te maken, geef ik je hieronder een aantal tips.

Tip voor 15-minuten-wellness per dag

Dagelijks:

  • Blijf eens wat langer in je auto zitten als je op de plaats van bestemming bent. Zet de radio uit en kijk eens rustig rond. Die gillende kinderen op de achterbank heb je namelijk al op school of de opvang afgezet.
  • Ga na het avondeten – opruimen – kinderen naar bed brengen, 5 minuten op je bed zitten. Doe je ogen even dicht, let op je ademhaling zodat je je gedachten rustig kan laten gaan.
  • Zet je telefoon, om te beginnen, eens 30 minuten op vliegtuigmodus en kijk er niet op. Het is steeds normaler om iedere vrije seconde op dat schermpje te kijken, maar dit is niet rustgevend, het maakt je hoofd juist onrustiger.

Wekelijks:

  • Wandel in je eentje eens per week (of vaker als dat lukt) door de buurt, bos of duinen. Een ideaal moment om je hoofd de ruimte te geven. Je gedachten zijn geordend en je zal minder piekeren in bed.
  • Zoek een sport die je leuk vindt om alleen te doen. Met een vriendin blijf je praten en ben je de gesprekken na het sporten weer aan het verwerken en analyseren. Dan gaan we het doel voorbij. Een rustig hoofd, dat is het doel.

Op zaterdag 24 november 2018 organiseer ik speciaal voor mensen met een te druk hoofd een kennismakingsworkshop. Thema’s als grenzen aangeven, nee leren zeggen en luisteren naar je lichaam komen aan bod. Klik hier om je aan te melden.